2009年4月16日 星期四

[爸爸] 最喜愛的一首歌



廖爸是白手起家,小時候因為家裡沒錢所以十幾歲就出社會工作,做過很多事也經歷了很多,有苦有樂,廖爸也常跟我分享,有機會再說。


廖爸說,人生長長幾十年,在你生命即將結束時回顧自己的一生,那就是給自己的成績單,人要對得起自己,廖爸他努力了幾十年,成了家立了業,也將小孩養到這麼大,自認為對得起自己的人生,也覺得滿足。


有一首英文老歌是廖爸的最愛"My Way",原唱是Frank Sinatra(法蘭克辛那屈)演唱,廖爸說這首歌最能表達出他一生一路走來的所有感受及心情,除了好聽之外,每當在唱這首歌時腦海中就會浮現自己從年輕到現在的畫面,廖爸對這首歌真的很有感受。


在這也將這首歌來分享,不過這個是由Robbie Williams演唱的版本。



上圖為廖爸的靜物粉彩作品 - 9





影片來源:http://www.youtube.com/watch?v=Q5uKa1bDtsk



My way      Frank Sinatra



And now, the end is near


And so I face the final curtain


My friend, I'll say it clear


I'll state my case, of which I'm certain



I've lived a life that's full


I've traveled each and every highway


But more, much more than this


I did it my way



Regrets, I've had a few


But then again, too few to mention


I did what I had to doAnd saw it through without exemption



I planned each charted course


Each careful step along the byway


But more, much more than this


I did it my way



Yes, there were times I'm sure you knew


When I bit off more than I could chew


But through it all, when there was doubt


I ate it up and spit it out


I faced it all and I stood tall


And did it my way



I've loved, I've laughed and cried


I've had my fill; my share of losing


And now, as tears subside


I find it all so amusing



To think I did all that


And may I say - not in a shy way


"No, oh no not me


I did it my way"


For what is a man, what has he got?


If not himself, then he has naught


To say the things he truly feels


And not the words of one who kneels


The record shows I took the blows


And did it my way




我的方式      法蘭克辛那屈



如今,終點已近


於是我面對了最後一幕


朋友,讓我說清楚


我要肯定的為自己聲明



我已活過充實的人生


我走過了每一條大道


還有,更重要的是


我照自己的方式去做



懊悔,我曾有過


不過,說來其實不多


我為所應為


順其自然,不求倖免



我計畫好每一次行程


謹慎的跨出每一步


還有,更重要的是


我照自己的方式去做



沒錯,是有那麼幾次,我相信你也知道


當我貪心咬下了我嚼不動的份量


但這一切即使是在疑慮中


我依然忍氣吞聲


我面對了一切,昂首挺立


照自己的方式去做



我曾愛過,也曾笑過、哭過


我曾志得意滿,也曾失敗落寞


如今,當淚痕已乾


我發現這一切相當有趣



想想看,我已做了這些


請容我大言不慚的說


不,我可不一樣


我照自己的方式去做



什麼叫做男子漢?他擁有什麼?


如果不能擁有自我,他一無所有


去說出他真正的感受


而不是卑躬奉承的言語


紀錄顯示我承擔了風險


而且,我照自己的方式去做



沒有留言:

張貼留言

社群書籤網站